zaterdag 1 december 2012

lui

ik heb een sapcentrifuge. daar ben ik heel blij mee, maar het is best veel werk om een sapje te maken. en omdat ik best lui en heel ongeduldig ben, heb ik daar niet altijd zin in. of vaak geen zin in eigenlijk, zeker nu het winter is. iets staafmixeren vind ik een stuk minder erg dus heb ik het heerlijke sapje wat ik bij carla's conditorie in utrecht dronk geprobeerd na te maken.

doe een halve liter vers sinaasappelsap met een halve avocado, drie dadels en verse munt naar smaak in een kan en staafmixer het mooi glad. of doe het in een blender als je die hebt. 

(ik gebruikte het verse sinaasappelsap van ah maar je kunt het natuurlijk ook zelf persen. vast nog lekkerder)




2 opmerkingen:

  1. Klinkt lekker. Is zo'n sapcentrifuge dan niet makkelijk? ik zit te twijfelen of ik zo'n ding moet aanschaffen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou, ik ben er heel blij mee maar het is wel een gedoe. je hebt best veel groenten of fruit nodig, het maakt veel herrie (en dat is niet handig in een huis waar mensen uitslapen) en het schoonmaken is vervelend. toch is het wel echt een aanrader hoor, het is heel erg lekker en je kunt zo veel bijzondere combinaties maken!

      Verwijderen