zondag 28 oktober 2012

soepheimwee

deze soep heb ik met lisa gemaakt toen ze net in haarlem woonde. het was zo raar om bij mijn kleine zusje op bezoek te gaan in haar eigen huis, dat gevoel vergeet ik nooit meer. ik maak die soep vaak, maar hij is nooit meer zo lekker geworden als toen. lies heeft precies hetzelfde met deze soep. een raar verschijnsel wat ik vaker tegenkom; met precies dezelfde ingrediƫnten wordt iets de ene keer veel lekkerder dan de andere. heimwee naar de soep van die avond dus. en naar mijn zusje, die veel te ver weg woont.

fruit een ui met een teentje knoflook en wat chillivlokken in olijf- of kokosolie tot de ui zacht is en voeg een flinke stronk broccoli toe, in roosjes gesneden. bak even mee. voeg daarna groentebouillon toe tot de broccoli net onder staat. laat koken tot de groente zacht is en doe er twee eetlepels misopasta en een avocado bij. pureer tot een mooie gladde soep en serveer met fijngeknipte platte peterselie, pompoen- of zonnebloempitten en een scheutje lekkere olijfolie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten